MŪZIKAS LASĪŠANA: PIEDZĪVOJUMI RADOŠAJĀ MUZIKOLOĢIJĀ

Autori

  • Džons Kefala-Kers

Atslēgvārdi:

naratoloģija, radošā muzikoloģija, teorija, kompozīcija

Anotācija

Rakstā aplūkoju mūziku un rakstīto vārdu ciešā saiknē: pētu, kā vārdi par mūziku var izteikt kaut ko citu nekā ekseģēze un kā mūzika par vārdiem var apstrīdēt mūzikas pašpietiekamību. Izmantojot piemērus no maniem eksperimentiem radošajā muzikoloģijā, esmu atklājis iekšējo pasauli, kur literāri poētiskais vārds sastopas ar tradicionālo muzikoloģiju; jo īpaši pievēršos muzikālās pieredzes īpatnībām (analoģiskā, personiskā, sensuālā, lokālā, subjektīvā un naratīvā aspektā), netieši kritizējot formālistiskas rakstīšanas monolīto universālisma tendenci un tās lielo vietu kritiski epistemoloģiskajā hierarhijā. Pētu arī ne vienmēr bezironisko pieeju, kas šajā jomā izpaužas attieksmē pret aizraušanās objektu. Skaņdarbi vienmēr jau paši par sevi ir kritiski darbi, un rakstītā vārda kā ekseģēzes (šāds darbs vienmēr riskē par to pārtapt) hegemonija pārāk bieži ir jūtama muzikoloģijā, ja tā aprobežojas tikai ar verbāli lingvistisko aspektu.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Benson, B. E. (2002). Graven Ideologies: Nietzsche, Derrida & Marion on Modern Idolatory. Downers Grove: InterVarsity Press.

Benson, S. (2006). Literary Music: Writing Music in Contemporary Fiction. Aldershot: Ashgate.

Cook, N. (1990). Music, Imagination and Culture. Oxford: Clarendon Press.

Cook, N. (1998). Analysing Musical Multimedia. Oxford: Clarendon Press. Cunningham, V. (2002). Reading After Theory. Oxford: Blackwell.

Guck, M. (1998). Analytical fictions. In: A. Krims, H. Klumpenhouwer (eds). Music/Ideology: Resisting the Aesthetic. Amsterdam: G+B Arts International, pp. 157–177.

Kefala-Kerr, J. (1990). Panagia, a musical score.

Kefala-Kerr, J. (1999). An Electroascetic’s Prayerbook, a musical score. Vol. 1, No. 5.

Kefala-Kerr, J. (2004). For some reason. Devotions, manuscript. Book 5, p. 13.

Kefala-Kerr, J. (2006). Café music. Devotions, manuscript. Book 5, p. 112.

Kefala-Kerr, J. (2010a). New Start, manuscript.

Kefala-Kerr, J. (2010b). WKD2. Friction Magazine & Journal, No. 1. http://www.frictionmagazine.co.uk/section/issue-1/

Rabinowitz, P., J. (2004). Music, genre and narrative theory. In: M.-L. Ryan (ed.). Narrative Across Media: The Languages of Storytelling. Lincoln: University of Nebraska Press, pp. 305–328.

Schaffer, R. M. (1994). The Soundscape: Our Sonic Environment and the Tuning of the World. Rochester, Vermont: Destiny Books.

Publicēts

20.06.2024

Izdevums

Sadaļa

2. TĒMA. JAUNAS PIEEJAS MŪZIKAS ANALĪZEI

How to Cite

MŪZIKAS LASĪŠANA: PIEDZĪVOJUMI RADOŠAJĀ MUZIKOLOĢIJĀ. (2024). Mūzikas akadēmijas Raksti, 8, 130–139. https://jvlma.rta.lv/index.php/mar/article/view/272