MŪZIKA IERAKSTĀ. DAŽI UZTVERES PROBLĒMJAUTĀJUMI
Atslēgvārdi:
mūzikas ieraksti, skaņa, dzīvā uzstāšanās, mūzikas uztvereAnotācija
Tehnoloģiskās attīstības rezultātā mūzikas ierakstu loma mūsdienās vairs neaprobežojas tikai ar izpildītājmākslinieka snieguma dokumentēšanu konkrētā brīdī. Gan pats ieraksta process, gan tā uztvere ir iespaidojuši viedokļus par kvalitātes standartiem izpildītājmākslā. Izkristalizējušies vairāki jautājumi, kas izgaismo raksturīgākās problēmsituācijas saskarsmē ar mūzikas ierakstu. Vai un kā ieraksta un atskaņojuma tehnoloģijas 20. gadsimtā mainījušas priekšstatus par perfektu jeb ideālu skaņdarba izpildījumu akadēmiskās mūzikas klausītāju un interpretu vidē? Vai mūzikas ieraksta iespējas būtiski ietekmē izpildītājmākslinieka psiholoģiju, t. i., viņa attieksmi pret dažādiem savas darbības aspektiem?
Downloads
References
Bazzana, Kevin (2004). Wondrous Strange. The Life and Art of Glenn Gould. Oxford: Oxford University Press Beardsley, Roger & Daniel Leech-Wilkinson (2009). A Brief History of Recording to ca. 1950. http://www.charm.kcl.ac.uk/history/p20_4_1.html (skatīts 2013. gada 1. martā)
Berman, Boris (2000). Notes from the Pianist’s Bench. New Haven, London: Yale University Press
Daniels, Robin (1979). Conversations with Menuhin. London: Macdonald General Books
Day, Timothy (2000). A Century of Recorded Music: Listening to Musical History. New Haven, London: Yale University Press
Dunsby, Jonathan (2001). Performance. The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Second Edition. Edited by Stanley Sadie. Executive Editor John Tyrrell. Volume 19. London, etc.: Macmillan Publishers Limited, pp. 346–349
Godin, Seth (2011). Why We Prefer Live. http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2010/11/why-we-prefer-live.html (skatīts 2011. gada 15. novembrī)
Katz, Mark (2010). Capturing Sound. How Technology has Changed Music. Berkeley and Los Angeles: University of California Press
Klotiņa, Inese (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Lielā Ģilde, 13. jūlijs
Krippendorff, Klaus (2004). Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. Thousand Oaks: SAGE Publications
Lawson, Colin (2002). Performing through history. In: John Rink (ed.). Musical Performance. A Guide to Understanding. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 3–14
Ļahovskis, Antons (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Londona, Gildholas Mūzikas un Drāmas skola, 20. septembris
Neuendorf, Kimberly (2002). The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks: SAGE Publications
Philip, Robert (1992). Early Recordings and Musical Style: Changing Tastes in Instrumental Performance, 1900–1950. Cambridge: Cambridge University Press
Philip, Robert (2004). Performing Music in the Age of Recording. New Haven, London: Yale University Press
Rosen, Jody (2008). Researchers play tune recorded before Edison. The New York Times. March 27
Rosa, Žaklīna (2012). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Londona, Gildholas Mūzikas un Drāmas skola, 12. novembris
Ross, Alex (2005). The record effect. How technology has transformed the sound of music. The New Yorker. June 6
Sloboda, John (2005). Exploring the Musical Mind. Oxford: Oxford University Press
Schutz, Michael & Scott Lipscomb (2007). Hearing gestures, seeing music: Vision influences perceived tone duration. Perception 36 (6). London: Pion, pp. 888–897
Šnē, Normunds (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Spīķeri, 26. februāris
Švolkovskis, Juris (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akademija, 10. februāris
Taruskin, Richard (1995). Text & Act. Essays on Music and Performance. Oxford: Oxford University Press
Upatnieks, Egils (2013). Intervija. Tatjanas Ostrovskas pieraksts. Rīga, Lielā Ģilde, 15. februāris
Znotiņš, Armands (2013). Skaņu nospiedumi vaskā (1). http://www.satori.lv/raksts/5506/Armands_Znotins/Skanu_nospiedumi_vaska (skatīts 2013. gada 1. decembrī)
Downloads
Publicēts
Izdevums
Sadaļa
License
Copyright (c) 2024 Mūzikas akadēmijas raksti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.